Hermann Goring – pomocnik Hitlera

Hermann Göring wyrósł na niezdyscyplinowanego chłopca, sprawiającego wrażenie, że nic nie jest dla niego za trudne. Taka postawa kwalifikowała go do szkoły wojskowej. Gdy 1914 roku rozpoczęła się wojna był on już młodym oficerem piechoty. W 1922 roku Göring wstąpił do partii hitlerowskiej. Wkrótce stał się przewodniczącym i premierem Prus. Hitler doceniał jego rolę. Kiedy jego partia objęła rządy Göring stanął w raz z Hitlerem u władzy, jako druga osoba w państwie. Cywilna władza Hermana jako ministra lotnictwa, oraz jego polityczna pozycja sprawiły, że został powiernikiem Hitlera, a także jego następcom. Już w 1933 roku Hitler upoważnił go do stworzenia narodowej galerii sztuki. Królewski styl życia Gringo uzupełniał jego własny pociąg, którym podróżował, a nawet mieszkał. Z powodu i z tylu pociągu znajdowały się działa przeciwlotnicze, stanowiące naturalną obronę przed atakiem z powietrza. Na wiosnę 1940 roku Göring, który lubił, gdy nazywano go „człowiekiem z żelaza” skierował swój pociąg na zachód do Beauvis, miejsca odpowiedniego dla dowodzenia atakiem Luftwaffe na Anglię. W listopadzie 1918 roku zakazano pokonanym Niemcom posiadanie wojskowego lotnictwa. Jednakże już w czerwcu kolejnego roku przeprowadzono próbę z doskonałym samolotem Junkers-F-13. Nowa maszyna była metalowym jednopłatem wolnonośnym i stanowiła ogromny przełom w konstrukcji. Wkrótce seria owych samolotów osiągnęła szczyt. W 1932 roku znalazły się one na liniach: Berlin-Rzym i Berlin-Londyn. Urządzenia żadnego kraju nie dorównywały urządzeniom do szkolenia w Niemieckiej Szkole Pilotów Komunikacyjnych. W niej to wielu pilotów nauczyło się obsługiwać bombowce i szybowce. Kiedy Hitlerowcy doszli do władzy, Milch został wytypowany do stworzenia w tajemnicy nowego lotnictwa wojskowego. Za datę powstania Luftwaffe przyjmuje się styczeń 1934 roku, kiedy przyjęto program stworzenia lotnictwa. Końcem roku 1934 Luftwaffe zamówiła 4021 samolotów. 1760 było samolotami szkoleniowymi, a 251 myśliwcami. W kolejnym roku największym wkładem w niemieckie lotnictwo wojskowe był Messerschmitt Bf 109.

Tagi:

Buzu Historia © 2019